برای اینکه بدانیم چطور میتوانیم کاری کنیم تا ویدیوهای ما بازدید بیشتری در یوتیوب داشته باشند، باید بدانیم که الگوریتم یوتیوب چطور کار میکند. پس بیایید اول به سراغ این موضوع برویم. طبق گفته های خود یوتیوب، الگوریتم آن ها در واقع یک حلقه فیدبک لحظه ای است که ویدیوها را بر اساس علاقه مندی های هر بازدیدکننده متفاوت شخصی سازی می کند. این الگوریتم تصمیم می گیرد که کدام ویدیوها به کاربران به صورت جداگانه پیشنهاد می شوند.

اهداف اصلی این الگوریتم دو هدف هستند:

پیدا کردن ویدیوی مناسب برای هر بیننده و در پلتفرم نگه داشتن این بیننده برای تماشای ویدیوهای بیشتر.

بنابراین، الگوریتم رفتار کاربران را به صورت خیلی نزدیک به همراه عملکرد ویدیوها نظارت می کند. مهم ترین بخش هایی که الگوریتم روی آن ها تاثیر می گذارد نتایج جستجو و استریم های پیشنهادی هستند.

با توجه به حرف هایی که زدیم، دور از انتظار نیست که ویدیوهایی که شما زمان جستجو کردن “گیاهان خانگی” می بینید با ویدیوهایی که شخص دیگری زمان جستجو کردن “گیاهان خانگی” می بیند متفاوت است.

بازدید بیشتری در یوتیوب

نتایج جستجو بر اساس این فاکتورها هستند:
  • Metadata ویدیوی شما (عنوان، توضیحات، کیووردها) و نحوه تطابق آن ها با کوئری کاربر
  • تعامل ویدیوی شما (لایک ها، کامنت ها، زمان مشاهده)

استریم پیشنهادی یک پروسه دو جانبه برای الگوریتم یوتیوب است. ابتدا الگوریتم ویدیوها را با امتیازدهی بر اساس داده های تحلیلی عملکرد آن ها رتبه دهی می کند. سپس الگوریتم این ویدیوها را با مردم بر اساس تاریخچه مشاهدات آن ها و چیزهایی که افراد مشابه تماشا کرده اند تطابق می بخشد.

ایده اصلی کار شناسایی ویدیوهای خوب نیست، بلکه تطابق بینندگان با ویدیوهایی است که می خواهند تماشا کنند. هدف نهایی این است که آن ها هر چقدر بیشتر که می شود روی این پلتفرم وقت خود را سپری کنند. البته بهتر است بدانید که لیست پایین نیز بخش های دیگری است که الگوریتم می تواند روی آن ها تاثیر بزرگی داشته باشد.

  • صفحه اصلی یوتیوب شما
  • ویدیوهای ترندینگ
  • سابسکرایب های شما
  • نوتیفیکیشن های شما

مطالب مرتبط:

Youtube Red چیست؛ تفاوت آن با یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک پریمیوم

یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول میدهد؟

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

طریقه آپلود ویدیو در یوتیوب و قوانین آن