طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، پیشتازی اپل در بازار جهانی تبلت در سه ماههی سوم سال ۲۰۲۰ ادامه داشته است. بدلیل همهگیری ویروس کرونا و افزایش دورکاری و تقاضا برای خرید آیپد، نسبت به سال گذشته ۴۷درصد رشد به ثبت رسانده است.
اپل در سهماههی منتهی به سپتامبر ۱۵٫۲ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده است. درحالیکه در بازهی زمانی مشابه در سال میلادی گذشته، ۱۰٫۴ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده بود. کوپرتینوییها با عملکرد خوب توانستهاند ۳۴٫۴ درصد سهم بازار جهانی را در سهماههی سوم ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهند.
سامسونگ در سهماهه سوم، تخمین زده میشود که ۹میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کرده است و سهم ۲۰٫۴ درصدی از بازار جهانی به خود اختصاص داده و نسبت به بازهی زمانی مشابه سال گذشته، رشد فروش ۷۹٫۸ درصدی داشته است. هواوی با فروش ۵٫۱ میلیون دستگاه تبلت و سهم ۱۱٫۳ درصدی، در جایگاه سوم پرفروشترین برندهای بازار قرار گرفته است.
آمازون و لنوو با فروش ۵ و ۴٫۲ میلیون دستگاه تبلت و سهم بازار ۱۱٫۳ و ۹٫۱ درصدی، به ترتیب جایگاههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند.
بر اساس برآورد Canalys، اپل در میان فروشندگان رایانهی شخصی، در جایگاه دوم قرار دارد. این شرکت تحقیقاتی اکنون تبلت را در گروه رایانههای شخصی قرار داده است.
اپل در ماه سپتامبر مدل جدیدی از آیپد ایر را با طراحی مشابه آیپد پرو و سختافزاری قدرتمند راهی بازار کرد که انتظار میرود در فروش آینده اپل تأثیرگذار باشد. پیشتر اپل در گزارش درآمد سهماههی چهارم ۲۰۲۰، از فروش ۶٫۸ میلیارد دلاری آیپد گفته بود که در مقایسه با درآمد ۴٫۶۶ میلیارد بازهی زمانی مشابه در سال گذشته، عملکردی فراتر از انتظار برای اپل به ارمغان آورده است.
مطالب پیشنهادی:
مک بوکهای جدید با یک محدودیت سختافزاری روبرو هستند
اتفاق جذاب برای دارندگان آیفون یا آیپد همراه
اولین نفری باشید که نظر میدهید.