مبارزه فیسبوک با اپل و قوانین جدید اپ استور بر سر حریم خصوصی و برچسبهای جدید اپلیکیشنها ادامه دارد. حالا این شرکت یک پیام جدید را به تمامی کاربران نشان میدهد.
تا پیش از این فیسبوک در یک تبلیغ تمام صفحه در روزنامههای آمریکا، اپل را مورد نقد قرار داده بود. حالا نیز از طریق اپلیکیشنهای خودش این موضوع را پیگیری میکند.
فیسبوک اخیراً بنرهای تبلیغاتی را در برخی از اپلیکیشنهای iOS خودش قرار داده و بار دیگر به دلیل تغییرات دستورالعملهای حریم خصوصی اپ استور انتقاد کرده است.
هنگام دسترسی به اپلیکیشنهایی مثل Facebook Business Suite و Facebook Ads در iOS، کاربران یک پیام مشخص بالای صفحه را مشاهده میکنند.
اپل تغییرات محصول و خط مشی خود را اعلام کرده که ممکن است بر نحوه نمایش تبلیغات، اندازهگیری عملکرد و تعامل مشتریان تأثیر قابل توجهی ایجاد کند.
فیس بوک اکنون این پیامها را در اپلیکیشنهای iOS خود در انتقاد از اپل نشان میدهد. همچنین تلاش میکند تا با کسب محبوبیت بتواند نظر اپل را درباره قوانین حریم خصوصی اپ استور تغییر دهد. تلاش فیسبوک به این دلیل است که به عنوان یک شبکه اجتماعی به شدت بر تبلیغات و کسب اطلاعات شخصی از کاربران متکی است. اپل هم دقیقاً در این مورد راه او را سد کرده است.
اپل گفته که قصد ندارد فیسبوک را مجبور به تغییر مدل کسب و کار خود کند. اما انتظار دارد که درباره جمع کردن اطلاعات از کاربران شفافتر باشد و اجازه دهد. همچنین آنها برای ارائه چنین اطلاعاتی حق انتخاب داشته باشند.
فیسبوک قرار است وبینار عمومی در هفتم ژانویه 2021 برگزار کند. دراین وبینار دلایل عدم موافقت خود را با سیاستهای اپل تحت عنوان حریم خصوصی کاربران مورد بحث قرار خواهد داد.
تیم کوک همچنان بر قوانین محکم اپ استور در اجازه حق انتخاب به کاربر برای ارائه اطلاعات شخصی تأکید میکند. به نظر میرسد که نبرد دو شرکت تازه آغاز شده است.
اولین نفری باشید که نظر میدهید.