اپل به‌تازگی پتنتی را در اداره پتنت و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ثبت کرده که عنوان آن «سیستم نمایشی با قابلیت تنظیم اپتیکال محلی» است. منظور از تنظیم اپتیکال محلی تغییراتی است که برای اپل گلس در لنزها اعمال می‌شود. در توضیحات پتنت آمده است: «سیستم قابل تنظیم لنز می‌تواند بسته به کاربر یا موقعیت‌های گوناگون به‌صورت پویا تنظیم شود. از ماژولاتورهای قابل تنظیم نور می‌تواند برای تیره‌تر کردن بخش‌هایی از میدان دید کاربر استفاده کرد.»

بخش دیگری از این پتنت می‌گوید: «برای مثال، اگر یک سیستم نمایشیِ چشمی برای نمایش محتواهایی استفاده شود که با اشیا دنیای واقعی هم‌پوشانی داشته باشد، روشنایی اشیا دنیای واقعی می‌تواند به صورت مجزا کاهش یابد تا امکان مشاهده محتواهای کامپیوتری افزایش پیدا کند. یک ماژولاتور نوریِ قابل تنظیم در محیط به‌طور خاص می‌تواند برای تولید فضایی تاریک استفاده شود که با محتوای کامپیوتری تولیدشده در گوشه بالای سمت راست میدان دید کاربر تلاقی دارد.»

به‌عبارت دیگر، منظور اپل این است که با عینک هوشمند آن‌ها می‌توان روشنایی اشیای دنیای واقعی را کاهش داد تا اشیا از آن سوی عینک بهتر دیده شود. وضعیت دید اشیایی که از طریق عینک هوشمند اپل دیده می‌شوند به‌نحوی قابل تنظیم است که بیشترین مطابقت را با دنیای واقعی داشته باشد. همچنین، از آن‌جایی که هر دو لنز قابلیت تنظیم‌پذیری بالایی دارند، امکان ایجاد تغییرات به‌شکل جداگانه در لنز چپ و راست در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

عینک هوشمند اپل

مانستر سه سال پیش به مشتریان خود گفته بود:

«انتظار داریم که آیفون تا حدود ۱۰ سال دیگر در بازار باشد، اما بخش بسیار کوچکی از کسب و کار اپل را شکل دهد، چون اپل گلس کم‌کم بخش بزرگ‌تری از بازار را در دست می‌گیرد.»

یکی از معروف‌ترین نمونه‌های عینک‌های هوشمند در سال ۲۰۱۲ و از سوی گوگل معرفی شد. این دستگاه می‌خواست ایده استفاده روزمره از عینک برای ارتباط گرفتن با دیگران از طریق متن، صوت و ویدیو را نشان دهد. گوگل گلس در نهایت به دلایل مختلفی از جمله استفاده از دوربین شکست خورد، چون نگرانی‌هایی را درباره وضعیت حریم خصوصی افراد به وجود آورده بود. به‌علاوه، قیمت دستگاه در آن سال ۱۵۰۰ دلار بود که نسبت به زمان خود گران به حساب می‌آمد. ولی حالا اپل امیدوار است که با درس گرفتن از اشتباهات گوگل بتواند محصولی را روانه بازار کند که کاربران آن را بپسندند.