مدیر عامل تسلا توییت کرده که اپل در سال 2017 نسبت به خرید تسلا توافق کرده و قرار بود به یک دهم ارزش فعلی شرکت را خریداری کند.

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا در توییت خود گفته که اپل قصد داشت این شرکت را در تاریک‌ترین روزهای عرضه تسلا 3 تصاحب کند ولی سرانجام تیم کوک از حضور در جلسه امتناع کرد.

قابل ذکر است که در سال 2017 تسلا در شرایطی نبود که بتواند حجم بالایی از ماشین‌های الکتریکی را تولید کند.

تسلا در سال 2017 در حال تولید ماشین تمام الکتریک خود با عنوان Model 3 بوده و تمام منابع شرکت در خدمت تولید این محصول به کار گرفته شده است. تسلا در نهایت جان سالم به در برد و سپس به معرفی Model Y SUVو وسایل نقلیه جدیدی مثل سایبرتراک پرداخته است.

اپل از چند سال پیش با ورود به دنیای ماشین‌های الکتریکی و خودران سرگرم بوده اما تصور می‌شد که در حال توسعه نرم افزار و فناوری‌هایی است که می‌تواند آن را به شرکت‌های دیگر بفروشد. خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش کرده که اپل بر ساخت ماشین الکتریکی و خودران برای ارائه به مصرف کنندگان عمومی متمرکز است. این خبرگزاری همچنین اشاره کرده که اپل در حال تولید یک باتری لیتیوم آهن فسفات است که با افزایش تراکم انرژی، حجم باتری را کاهش می‌دهد.

ایلان ماسک اخیراً توییت کرده که تسلا در حال حاضر از باتری‌های فسفات آهن در برخی از ماشین‌هایی استفاده می‌کند که در چین تولید می‌شود.

زمانی که شایعه‌های مربوط به ماشین اپل در سال 2015 منتشر می‌شد، ماسک به شوخی گفته بود که اپل قبرستان تسلا است. ماسک می‌گوید خوب است که اپل در حال حرکت و سرمایه گذاری در راستای تولید ماشین‌های الکتریکی خودران است ولی ماشین‌ها در مقایسه با گوشی یا ساعت هوشمند بسیار پیچیده است.


مطالب پیشنهادی:

حذف روابط عمومی تسلا

خودروی اپل بزودی وارد بازار میشود

پایان راه لندکروزر

معرفی بی‌ام‌و 128ti

نگهداری از خودروهای توربو شارژ

زنون چیست و اطلاعات کامل درباره‌ی آن